کارگاه سنتی دیرینه در هندسه عملی؛ سطور گویای متون تاریخی عربی و فارسی

۰۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۷
تعداد بازدید:۱۳۶۸

با تلاش مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان، کارگاه «سنتی دیرینه در هندسه عملی؛ سطور گویای متون تاریخی عربی و فارسی» با سخنرانی دکتر الهه خیر اندیش استاد دانشگاه هاروارد آمریکا، برگزار گردید.

به گزارش رییس مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه، در این کارگاه، دکتر خیراندیش به ارایه بخشی از دستاوردهای پژوهشی مشترکی پرداختند که با همکاری خانم دکتر نجیب اوغلو و آقای دکتر هوخندایک به سرانجام رسیده و در دست چاپ است.

در این جلسه دکتر خیر اندیش ضمن معرفی کتاب ارزشمند خود با عنوان هنر تزئینات هندسی که به زودی در دسترس پژوهشگران قرار خواهد گرفت، از طریق خوانش متون کهن فارسی و عربی و نیز مطالعات تطبیقی صورت گرفته که حاصل سال ها تلاش ایشان بوده است، به رمز گشایی اسنادی پرداختند که بن مایه کار هنرمندان و صنعتگران آن روزگار در صناعات هنری و معماری بوده است.

دکتر دانائی نیا افزود، مباحثه علمی استادان حاضر در جلسه در خصوص موضوع مورد بحث و نیز پرسش و پاسخ های مطرح شده، بخش پایانی این کارگاه بود. در پایان کارگاه، دکتر خیراندیش دانشجویان را به پژوهش ژرف در موضوعات مورد علاقه و پرهیز از مطالعات پراکنده فرا خواندند.

این کارگاه به دعوت مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی دانشگاه کاشان و حمایت های حوزه ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه و با استقبال کم نظیر استادان و دانشجویان داخل و خارج برگزار گردیده است.