کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹
تعداد بازدید:۱۳۷۶

کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب در دانشگاه کاشان با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

 

دبیر علمی این کنفرانس به ارسال 130 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و افزود: از این میان، 80 مقاله در مرحله اولیه مورد پذیرش قرار گرفت و پس از ارسال به داوران کنفرانس، 56 مقاله پذیرش نهایی شد.

 

دکتر احمد دانایی نیا  افزود: 17مقاله در جریان برگزاری نشست به صورت شفاهی ارائه می شود و سایر مقاله ها نیز به زبان های فارسی و عربی با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی منتشر خواهد شد.

 

وی متون ادبی، تاریخی و نسخه شناسی، معماری و تزئینات وابسته و هنر و باستان شناسی را از محورهای این کنفرانس بیان کرد و اظهار داشت: کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب، محصول هم اندیشی و همکاری دانشگاه کاشان و سازمان ارتباطات اسلامی است که به منظور تعامل، واکاوی و شناسایی زمینه های مشترک علمی-فرهنگی میان ایران و جهان عرب در حوزه های هنری و معماری برگزار خواهد شد و در پی آن است تا از این طریق زمینه های توسعه فرهنگی و ارتباطات علمی میان دو حوزه جغرافیایی را ارتقاء بخشد.

 

کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب به مدت دو روز با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و متخصصان ملی و بین المللی در دانشگاه کاشان ادامه دارد.